IMG_5423

September 2021

Strapdag

Vorige week vrijdag hielden wij onze jaarlijkse STRAPDAG. De kinderen konden al STAPPEND of TRAPPEND naar school komen. Dit moesten we zeker geen 2 keer vragen want iedereen was voorzien van een fiets, step, skateboard… De straat werd voor 1 namiddag helemaal ‘afgehuurd’ om hun plezier de vrije loop te laten gaan! Wat was dat een leuke namiddag! We hebben er allemaal enorm van genoten!

 

Zwemmen 

Vrijdag hadden we onze eerste zwemles. Samen met juf Sofie trokken we met de bus naar het zwembad in Meulebeke. Iedereen was zeer enthousiast om het water in te springen!  Na de nodige uitleg van juf Sofie waren we helemaal klaar om het water te trotseren. Iedereen deed fantastisch zijn best. Op naar volgende week !

 

De eerste week van het schooljaar is een feit !

De leerlingen konden op de eerste dag kennismaken met het nieuwe thema van het schooljaar : boeken en kunst! We keken met alle leerlingen samen naar het sprookje ‘De Bremer Stadsmuzikanten’. Een sprookje waar het samenwerken om iets te bereiken centraal staat! Met dit gegeven deed elke klas apart een activiteit. In het derde leerjaar maakten we gedichtjes.

Na een dag terug hard leren, konen de kinderen op vrijdag goed ontspannen op het springkastelenfestival ! De speel- en voetbalzone maakte plaats voor 2 grote springkastelen met hindernissen waar de kinderen zich konden uitleven. Na het springen namen we met het derde leerjaar nog even tijd om onze complimentenmuur af te werken. We schilderden met waterverf onze eigen zakjes om aan de deur te hangen, waar er in de loop van het jaar complimentenkaartjes in gestopt kunnen worden.

Het was alvast een geslaagde start van het nieuwe schooljaar!

Juni 2021

De dode hoek

In ons vorige thema van WO leerden we over transportmiddelen.  Er stond ook een lesje dode hoek gepland.

In samenwerking met de politie konden we deze les ook even echt beleven.  Iets later dan voorzien maar het was toch een fijne ervaring.

Vrijdag 4 juni vertrokken we met mooi weer richting de parking van de Wattewy waar de wijkagent Leander ons stond op te wachten.  Aangekomen kregen we even een stortbui over ons waardoor het lesje bijna letterlijk in het water viel.  Toch lieten we ons niet kennen.  De bus kwam aan en we begonnen aan de les en ineens was de zon weer van de partij.  Dit op zich was al een ervaring.

De agent legde ons nog eens uit wat we reeds in de les hadden geleerd.  Waar ben je zichtbaar en waar niet.  We leefden ons even in als chauffeur en ook als fietser.

We leerden kijken in de spiegel en we merkten ook hoe weinig zicht een vrachtwagenchauffeur heeft ten opzichte van een buschauffeur.

Wist je dat de bus ook een camera heeft om te zien wie er achter de bus staat?

We zijn allen geslaagd in de test na de uitleg.

Wij zullen voortaan ons nog veiliger in het verkeer verplaatsen en zeer goed nadenken waar we moeten fietsen.

Het beleven van de dode hoek is toch leuker dan het zuiver theoretische deeltje dat we leerden in ons boek.

 

Inspanning vs. ontspanning

Eindelijk de eerste zonnestralen zijn van de partij.  Daarop trokken we even met de tweede kleuterklas naar de Wattewy.  Daar kregen we een herhaling van de rekenles ter voorbereiding op de toets en na afloop mochten we ons even uitleven op de speeltuigen.

 

Kriebeldiertjes

Naast planten en zaaien leerden we ook welke kriebeldiertjes nuttig zijn voor de natuur en welke schadelijk.  Zo is het koolwitje beide.  Eerst is het dier schadelijk want het eet alle planten op en daarna wordt het een vlinder die zorgt voor bestuiving.

We mochten ook op zoek gaan naar kriebelbeestjes en we hebben die samen bekeken en besproken.  Hoe zien die er uit?  Lijken ze op elkaar?  Zijn ze gevaarlijk?

We zochten onder stenen, in het gras, tussen planten en bomen en kwamen zo heel wat verschillende beestjes tegen.

 

Planten en zaaien

Samen met Marcel leerden we zaaien.

Zo hebben we bonen op watjes gelegd en zien we het kiemproces.  Niet alle bonen zijn gelukt.  Te veel water, te weinig water, te warm, te koud.  Ook dat is een proces.  Gelukkig hebben we een aantal goed gelukte waardoor we duidelijk kunnen zien hoe een boon groeit.  We sneden de boon ook even open om te kijken wat er binnenin zit.

Ook zaaiden we pompoenen, wortelen, komkommers en peterselie.  Ook dit is niet evident.  We hebben hier hetzelfde probleem, te veel water, te weinig water, te warm, te koud, te diep gezaaid, verkeerde zaairichting, …  Al doende leert men.

Het is leuk om elke dag de verwondering van de leerlingen te zien bij het groeien van de plantjes. Ze gaan er ook heel zorgzaam mee om.  L3 worden echte tuinierders.

April – Mei 2021

Turnen bij juf Laura

Tijdens de turnlessen op maandag en donderdag leren we heel wat vaardigheden.  We worden telkens opnieuw uitgedaagd en leren echt samen werken als een team.

Je merkt al snel op wie tegen zijn verlies kan en wie niet.

 

Verjaardag Tiebe en Aldin 

Nogmaals een gelukkige verjaardag!

 

De mol

Ook in L3 werd gezocht naar de mol.  Niemand wist wie het was.

Samen gingen we op zoek naar het woord dat gevormd moest worden met de letters die we kregen.  Tielt was de oplossing.  De mol woont in Tielt.  Dus neen ik was het niet.

 

 

Lezen is een feest 

Elke dag lezen we een kwartiertje maar als we even wat tijd over hebben lezen we ook of leest de juf voor.  Het boek van het moment is de Dikke Billenbijters.  Hilarische momenten hebben we al gehad.

Als de zon van de partij is doen we het raam open en klimmen we naar buiten.  Heerlijk genieten van het mooie weer en een leuk boek.

 

De moestuin van Marcel

In ons WO thema zijn we bezig met planten en zaaien.  We leren de verpakkingen kennen van verschillende groenten en de daarbij horende zaaimaanden.

Wat is kiemen?  Ook dit bekeken we aan de hand van een boon die we op natte watjes legden.  Niet alle bonen kiemen maar er komen er toch al een paar tevoorschijn.

We hebben ook zelf groenten geplant:  pompoen, wortel, peterselie, …  Het is nog even wachten op resultaten.

 

Petnet

21 mei was dag van pet op tegen kanker. In L3 had bijna iedereen zijn pet op.

We luisterden even naar het verhaal van Wout en zijn strijd tegen leukemie.  Het was heel stil in de klas en er kwamen heel wat vragen.  We hebben een aantal stellingen besproken rond het thema en zo kwamen we er toch iets meer van te weten.

 

Talent in de kijker! 

Unika en Zoran kunnen beide heel goed schaken. Unika bracht haar schaakspel mee en ze speelden tegenover elkaar.

Het was een spannende wedstrijd waarbij ze de speelregels ook even uitlegden. Zoran werd uiteindelijk de winnaar maar het was heel nipt.

 

Mama-dag

Voor onze mama’s maakten we een bloempotje. We schilderden de ondergrond in een kleur naar keuze. Daarna maakten we een gezichtje. We hebben het ook vernist.

We knutselden bloemen met hartjes, ijsstokjes en rietjes. Dit drukten we in de klei en het gras werd gemaakt door crêpepapier.

Een foto maakte het bloemetje af.

Hopelijk hebben jullie allen genoten van jullie mama-dag.

 

Outdoor teaching

Wanneer de zon van de partij is dan trekken we graag naar buiten. We klimmen door het raam en zoeken een plaatsje op het gras. Toetsen/dictees/boekjes lezen. Het nuttige aan het aangename koppelen.

De kinderen vinden het in elk geval zalig om op die manier les te krijgen en de juf ook natuurlijk.

 

Vliegeren in L3

Voor het thema te land, ter zee en in de lucht leerden we vliegertjes maken. We gebruikten eerst verschillende materialen om te kijken welk effect dat had op het maken, op het vliegeren, …. Al snel kwamen we tot de conclusie dat vloeipapier te dun was en karton te dik.

Na het experimeteren met verschillende materialen maakten we er eentje uit een A4-tekenblad. Daarna deden we een vliegwedstrijdje en gingen we meten hoe ver onze vliegertjes konden vliegen.

Een hele leuke ervaring waarbij we toch wel heel wat leerden over vliegkracht.

 

Jarigen 

Februari – maart 2021

Transportmiddel maken

In ons nieuwe thema van WO leren we over de verschillende transportmiddelen en transportmogelijkheden.

We maakten onze eigen voertuigen, vaartuigen en zelf vliegtuigen!

De kinderen gingen aan de slag met allerlei soorten materialen en hun eigen ontwerp.

Na wat trail en error konden we onze transportmiddelen uittesten op de speelplaats.

Het was een heus succes!

 

Verenkelen en verdubbelen

Tijdens de lessen spelling merken we vaak dat het verenkelen en verdubbelen moeilijk gaat bij sommige kinderen. Daarom maken we het leren leuker en leren we de spellingregels aan de hand van een gezelschapsspel. De leerlingen waren zeer enthousiast en speelden het leerrijke spel voortreffelijk mee. Dit spel wordt ook iedere week aangereikt tijdens het hoekenwerk op donderdag.

 

Windwijzers maken

Voor het thema rond het weer van WOUW hebben wij samen met het derde leerjaar onze eigen windwijzer gemaakt. Dit volledig uit gerecycleerd materiaal.

Met een glazen fles, stukjes karton een rietje en een stappenplan gingen we aan de slag.

We plaatsten deze windwijzers op een plek waar de wind goed aankon. Daarna gingen we iedere dag gaan kijken hoe de wind stond en noteerden we dit in onze eigen weerkalender.

We worden nog echte weermannen en weervrouwen!

 

Pyjamadag

Vandaag was het pyjama dag. Alle kinderen op school kwamen in pyjama naar school om eens stil te staan bij de kinderen die niet altijd de lessen kunnen volgen op school door verschillende omstandigheden. Iedereen in onze klas deed goed mee en samen maakten we er een gezellige en knusse dag van!

December 2020

Sint op school 

Op vrijdag 4 december was het zover. De Sint was geweest in de klas. We mochten eerst genieten van een heerlijk ontbijt met klaaskoeken en chocolademelk. We kregen een boodschap van de Sint. Hij wist toch wel veel hoor van ons. We begrepen niet zo goed hoe hij aan die info kwam.

Hij zou niet kunnen komen door het coronavirus maar na de speeltijd gebeurde er wel iets heel geks. Ineens keek Amin door het raam en stond de klas heel even op stelten. De Sint liep op de speelplaats…. Hoe kon dat? Hij zei dat hij niet zou komen. Iedereen was dolgelukkig om hem weliswaar even via het raam te kunnen aanspreken en een liedje te mogen zingen voor hem.

 

Gezelschapsspelletjes spelen 

Onder het motto de boog moet niet altijd gespannen staan hebben we na het Sintontbijt samen gespeeld met de spelletjes die de Sint had meegebracht en hoe leuk was het dat het spelletjes waren die we gevraagd hadden.

Zo speelde er een groep met Cluedo. Dit spel duurde lang maar Eljasa had het uiteindelijk bij het juiste eind. Heel spannend was het wel.

Er was ook een groep die speelde met Wie heeft het gedaan. Ook daar was de spanning te snijden. Zouden zij de ring vinden en het halen tegen de tijd die de tovenaar had gegeven? Ja hoor. Ze zijn samen geslaagd in de missie. Het was soms nagelbijten.

De derde groep speelde met uno. Ook daar werd goed samen gespeeld en de decibels gingen nogal omhoog als er + kaartjes aan bod kwamen.

In de namiddag speelden we samen RA RA Wat ben ik? En Pim Pam Pet. Het groepsgevoel in L3 zat goed.

 

80-plussers

Omdat 80-plussers het momenteel moeilijk hebben met het alleen zijn kwam er vanuit stad Tielt een initiatief waarbij we kaartjes konden maken om af te geven aan die mensen en hen zo te laten weten dat we aan hen denken. Zo dragen we ons steentje bij en proberen we hen het gevoel te geven dat ze niet helemaal alleen zijn. We tekenden een herfstboom in kubistische stijl met als boodschap: Een lief kaartje voor jou of jij verdient een knuffel.

 

Een brief voor de Sint

We tekenden allemaal een tekening voor Sinterklaas. We mochten samen brainstormen over wat we graag zouden willen in de klas. Onze brainstorm stuurden we samen met een brief en onze tekeningen naar de Sint. Daarvoor trokken we met z’n allen naar de Sintbrievenbus.

 

Bingel is jarig

Bingel bestaat 10 jaar en er is een nieuw feesteiland op komst. Wij maakten met z’n allen een verjaardagskaart en stuurden die op. We kunnen er leuke prijzen mee winnen dus we duimen alvast. Hiep hiep hoera voor Bingel.

 

I learn in de klas

Het project I-learn is reeds van start gegaan. Elke donderdag werken we aan het leerspoor werkwoorden. We worden opgedeeld in groepen zodat we niet allemaal de gemakkelijke of moeilijke oefeningen moeten maken maar op ons tempo en niveau te werk kunnen gaan. Op een speelse manier proberen we de werkwoorden te vervoegen. We krijgen soms een quiz of een kruiswoordraadsel, … Het verloopt soms nog wat moeilijk maar we groeien in dit proces.

November 2020

Jarigen in november

Gelukkige verjaardag Angel, Eljasa, Julie en Zoran!

 

Sintpicasso 

Het verlangen naar blijft een leuke periode. Op vrijdag 27 november kregen we een videoboodschap van de Sint. Elke klas kreeg een opdracht. Wij moesten een Zwarte Piet maken in de stijl van Mondriaan. Onze juf houdt van kleurtjes en gebruikt ook heel graag kleuren (behalve rood J).

We kregen een mal en moesten die overtrekken op geel papier. Daarna verdeelden we ons blad in vlakken en elk vlak kreeg een kleur.

 

Muzische vorming – kastanjemannetje

We hebben al de kastanjemannetjes een naam gegeven en in de lessen muzische vorming mochten we met materialen uit het bos onze eigen kastanjemannetjes maken. Zo ontstonden heel wat leuke dingen. Er was zelfs een vlindermannetje aanwezig.

 

Wero – luisteren naar de natuur 

In de lessen van WO duiken we de wondere wereld van het bos in. We leren genieten van de natuur en zijn rijkdom. We trokken even naar buiten om te luisteren naar de geluiden die we horen als we onze ogen sluiten en enkel focussen op het geluid.

 

Sportweek L3

De leerlingen van het derde leerjaar gingen op sportweek samen met het vierde.

Ze werden ondergedompeld in verschillende disciplines.  Van tikspelen tot balspelen tot reactiespelen tot dans.  Ook de topturnhal stond op de planning.  Altijd een topper.

Elke morgen – behalve dan op woensdag – kregen de 2 klassen samen buiten sport.

Er was afwisselend sport en les.

Het was een super leuke sportieve week.  Als afsluiter leerden we een dansje en kregen we ons sportdiploma.

Oktober 2020

Even anders ervaren

Tijdens de les muzische vorming mochten de leerlingen een blinddoek om doen.  Aan de hand van instructies probeerden ze de tekening te maken.  Hilarische toestanden.  Deze opdracht is gelinkt aan de lessen taal:  ‘instructies volgen’ en aan de lessen Wero:  allemaal anders.  Leren omgaan met een beperking.  Door de blinddoek kunnen we niet zien.

 

We gaan online

 

We gingen even online.  We leerden dat we via trefwoorden in verschillende zoekmachines heel wat info kunnen vinden.  We vonden de leeftijd niet van onze juf maar wel leuke ideetjes rond speelplaatsen.  We leerden hierbij ook de chromebooks aanleggen en correct afsluiten.

 

Sportdag op vrijdag 16 oktober

In de voormiddag speelden hele leuke groepsspelletjes in de zaal.  Tikspellen, om ter vlugst je schoenen terug aan doen, dobbelsteen spellen, …

Tijdens de pauze gingen we de buitenlucht opzoeken.  Na het eten gingen we lopen op de piste, speelden we basket of voetbalden we.  Ook gewoon gezellig samenzijn met de vriendjes stond op de planning.

In de namiddag mochten we sporten in de topturnhal.  Daar legden we een parcours van toestellen af en nadien ruimden we ook alles op.

Het laatste uurtje vulden we met een spel in de buitenlucht: ‘zoek de code’.  Er zaten 4 leerlingen verstopt met elk een kleur.  Wij moesten de juiste kleurencode vinden.  Een gezonde en actieve afsluiter van een fantastische en sportieve dag.

September 2020

 

Hoekenwerk

Tijdens het hoekenwerk verkennen de leerlingen verschillende vaardigheden door middel van eilanden.  Ze kunnen kiezen voor een gezelschapsspel in het sameneiland of springtouwen bij het beweegeiland.  Op fijneiland kunnen ze origami dieren vouwen.  Just dance vinden ze terug op het muziekeiland.  Bij wil- en durf maken ze een talentenmedaille.  Op het wereldeiland worden knikkerbanen gemaakt met legoblokjes.  Bij taaleiland mogen ze hun eigen Malus tekenen uit de taalles.  Ten slotte op denkeiland worden de tafels spelenderwijs ingeoefend.  Elke donderdag vertoeven we dus op verschillende eilandjes.

 

Verjaardagskalender

Wij zijn de monsterklas en voor onze verjaardagskalender hebben we een monster getekend via een stappenplan.  Er werd een keuze gemaakt uit verschillende lichamen, ogen, neuzen, monden en kapsels.  Deze werden verwerkt in een instagramprofiel J.  Veel leuke hashtags werden gemaakt.

 

Rekenen

Samenwerken is soms leuker dan alleen.  Daarom gaan we vaak samen aan de slag.  Leren schatten, leren meten, …  Hoe komen we tot het juiste resultaat.  Soms zie je ook eens grappige taferelen J.  Uiteindelijk bereiken we allemaal het zelfde doel.

 

Strapdag

Op de strapdag mochten we met z’n allen een uurtje de straat onveilig maken.  Even alle remmen los en genieten van het mooie weer om dan slag te kunnen gaan in de klas.

 

Zwemmen

De maandag trekken we naar het zwembad om onze zwemvaardigheden verder in te oefenen.  We worden in groepen verdeeld en zwemmen samen met het 2de leerjaar.

 

Lezen  is fijn

Elke dag staat lezen op de dagplanning.  Het half uurtje voor we aan de middag beginnen nemen we ons boek en zoeken een leuk plaatsje in de klas en lezen we ons boek.  Daarna mogen een aantal leerlingen vertellen waarover hun boek gaat om zo het leesplezier nog meer aan te wakkeren.

 

Pop-art

Wanneer je verschillende lessen combineert in de lessen muzische vorming kom je tot leuke resultaten.

In de taallessen kwam het woord popart aan bod.  Kort werd dat woord uitgelegd.  In de lessen WERO gaat het over groepsgevoel.

Deze 2 dingen verwerkten we in een knutselwerk.  De leerlingen mochten groepen maken.  Dan verdeelden ze hun blad in vlakken, elk vak kreeg een kleur, elke leerling koos een kleur en tekende zijn/haar hand daarin.  Elke hand kreeg dan weer een andere kleur en die werd dan nog eens met zwarte verf afgedrukt.

Heel leuk om te zien hoe iedereen heeft samengewerkt om tot de geslaagde resultaten te komen.

 

Katara is jarig!

 

Woordje van de directeur 

Infopresentatie L3 

Februari 2020

Auteurslezing

Dinsdag 18 februari was het fluo-dag en trokken we met z’n allen naar de auteurslezing van Siska Goeminne. We werden geïnspireerd om haar boeken te lezen. Ze had het over boze en blije juffen en nog zoveel meer. 1 leerling mocht in haar boekje een verhaal schrijven en Liam mocht een stukje uit haar boek voorlezen. Het was een leuke en interactieve lezing!

 

Gekke week

De week voor carnaval is altijd een beetje gekker dan anders. Op maandag hoeden en petten, op dinsdag fluo-dag, woensdag werd alles rood gekleurd, donderdag gekke kapsels en tot slot vrijdag het gemaskerd bal.

Diezelfde week was het ook de week tegen pesten. Met onze groepjes maakten we affiches en ook de stippen kregen een bredere betekenis. Wij doen alvast mee en zeggen NEE tegen pesten! #stipit.

 

Het gemaskerd bal komt dichterbij en in L3 mochten ze zelf hun masker kiezen. Ze zochten op pinterest en vonden elk wat wils. Grote en kleine, schattige en enge maskers passeerden de revue.

 

In het derde leerjaar werd gewerkt rond kunst. Een gezicht een andere vorm geven. Op zwart papier werd gewerkt met waskrijtjes. Hele leuke en gekke gezichten verschenen op het papier.

 

Gewoon om te zeggen we houden van jullie allemaal! Samen STERK! #valentijnsdag

Januari 2020

WO : Hoe was het ook alweer? 

In ons thema van WO staan we stil bij de geschiedenis. Zo leerden we over WO1, leerden we gebouwen kennen in onze eigen gemeente die een verleden met zich meedragen. In de klas kregen we al wat uitleg en daarna gingen we zelf op stap en kwamen nog meer te weten over Olivier De Duivel, Tanneke Sconincx en nog zoveel meer. Het was een koude maar heel leerrijke vrijdag!

 

Drama

In de lessen taal leerden we aan de hand van boevenverhalen belangrijke info halen uit teksten, we leerden ook hoe je moet reageren als je een overval ziet gebeuren, wat je moet zeggen aan de politie als je dergelijke zaken meemaakt, … (laat ons hopen dat het niet nodig is natuurlijk). In de lessen muzische vorming mochten we dan ook een toneeltje voorbereiden waarin we een situatie naspeelden waarin een overval werd gepleegd. Hilariteit alom maar fantastische verhalen werden gecreëerd.

 

Hoekenwerk

Omdat er heel wat vaardigheden zijn die op een leuke manier kunnen geoefend worden zijn we in het hoekenwerk met nieuwe eilanden aan de slag gegaan.

Zo leren we een dansje op just dance, afhankelijk van het aantal personen. Op het einde van het hoekenwerk tonen de leerlingen het aan de rest van de klas.

Er wordt ook met de tafelvoetbal gespeeld, de nieuwe spelletjes worden uitgetest, er worden origami figuren gevouwen en het cijferen wordt ook op een creatieve manier geoefend.

 

Figuren

Bij meetkunde leren we over de eigenschappen van figuren. De zijden vergelijken we met elkaar. Loodrecht en evenwijdig komen aan bod. Daarbij gebruiken we de geodriehoek.

Ook de eigenschappen van hoeken komen aan bod. Zo zijn er rechte hoeken, scherpe hoeken en stompe hoeken. De juf leerde ons daar een trucje bij.

We mochten op de speelplaats zelf figuren tekenen. De figuren moesten voldoen aan de eigenschappen die we in de klas leerden. Zo tekenden we vierkanten, rechthoeken, vijfhoeken, cirkels, …

 

WO

In ons nieuwe thema van Wero staat de eeuwenband centraal. We leren over vroeger, nu en in de toekomst. Zo bekeken we een aantal gebouwen uit Gent en die kregen een plaats op de eeuwenband in de klas. We zochten het jaartal en verbonden dat met de foto.

 

Bij Kerst hoort gezelligheid en pakjes. Na een drukke periode van toetsen mochten we even ontspannen. We verzamelden rond de kerstboom waar de pakjes onder lagen. Nieuwsgierige blikken en verlangen tot de kerstmuts bij hen kwam. Na het lange wachten mochten ze de pakjes openen en waren ze allen super tevreden. Ze begonnen onmiddellijk met een eerste tekening in hun krasblok.

 

In het derde leerjaar gingen ze aan de slag met de chromebooks om hun nieuwjaarswensen uit te delen. We leven in een tijd waar social media een rol speelt. Dit verwoorden ze ook in de brief. Eens op een ludieke manier wensen uit delen. Hun brief zelf bestond uit een houten plank waar een tekening werd in uitgewerkt. Met dank aan de papa van Leandro, Amparo en Milagro. Deze mochten ze eerst volledig wit stempelen om daarna hun creativiteit los te laten.

December 2019

Sinterklaas op bezoek in L3

November 2019

Voor de grootoudernamiddag knutselden we een kaarsenpotje in elkaar. Dit deden we door wasknijpers vast te lijmen aan een glazen potje. Dat mochten ze schilderen indien ze dat wensten. Er kwam een lintje rond en een pluimpje bij.

 

Op donderdag 14 november gingen we met het derde leerjaar op sportdag. We kregen een gevarieerd aanbod aan sporten. Zo leerden we basebal en hockey spelen. We speelden spelletjes in de topturnhal en sloten af met een dans.

Tijdens de middagpauze lunchten we gezellig samen en gingen we sporten op de piste. We liepen er een aantal rondjes, er werd gevoetbald en basket kwam ook aan bod. Een hele leuke sportieve dag. Samen spel stond hierbij heel centraal!

 

Bij de start van ons WO-Thema: ‘Naar het park’, trokken we samen naar het park dichtbij de school om er een aantal opdrachten uit te voeren: Wat zie je allemaal? Wat hoor je? Zijn er speciale dingen te zien? Wat ruik je? Wat valt er allemaal te beleven in het park? Opnieuw werkten we in duo’s en deze informatie verwerken we nu verder in ons thema. We brengen de natuur even bij ons binnen.

 

In het derde leerjaar leren we op verschillende manieren boodschappen overbrengen. Wie is de zender? Wie is de ontvanger? Hoe spreken we elkaar aan en hoe beëindigen we een gesprek? Hierbij leren we elkaar op een beleefde en vriendelijke manier aanspreken.

Aan de hand van een telefoongesprek stelden we een vraag en kregen we een antwoord. Hilarische gesprekken maar met een duidelijke boodschap!

Oktober 2019

In het derde leerjaar zijn we samen sterk en gaan we ook vaak samen werken. Tijdens de meetles kregen we een heleboel opdrachtjes die we dan ook in groepjes van 2 tot een goed einde hebben gebracht.

 

De boog moet niet altijd gespannen staan en ontspanning is ook vaak nodig. Wanneer de leerlingen goed werken mogen ze eens uit de bol gaan op Just Dance. Dit keer eentje speciaal voor de verjaardag van Fay-Ke! Echte danstalenten in de klas.

 

Elke maand gaan we naar de bib om boeken te kiezen. Die boeken worden in de klas gelezen en we maken de andere leerlingen nieuwsgierig naar ons verhaal.

We gaan zelf op zoek naar een boek dat we tof vinden. We zoeken boeken op ons eigen niveau. We bekijken de kaft en kijken al even in het boek om te weten of we het zelf leuk zullen vinden of niet.

Wanneer we gekozen hebben dan lezen we al een stukje in de gezellige leeshoek van de bib zelf.

Deze maand kozen we vooral griezelverhalen omdat we in WO leren over Halloween.

September 2019

Nu de herfst terug is maakten we kubistische bomen tijdens het hoekenwerk. We tekenden met zwarte stift en lat en maakten kennis met verschillende figuren, vormen en kleuren.

Taal: Opdrachten per 2. Kunnen we aan de hand van de instructies de juiste figuur bekomen?

Verjaardagen L3